Posted on

Jooksurada või ellips?

Mida eelistada – jooksurada või ellips-trenažööri?

Esineb olukordi, kus tervislik seisund ei võimalda täiemahulist treeningut jooksurajal. Kas sellises olukorras peaks treeningutest sootuks loobuma? Loobumine ei paranda teie tervist, pigem vastupidi, teie jõuvarud hakkavad   kiiresti kahanema.

Peamise koduse trenažööri ülesannetega tulevad suurepäraselt toime ka teist tüüpi vahendid, näiteks ellipsoidtrenažöör ehk lihtsalt ellips.

Niisiis, jooksurajad või ellips – mis tagab kodustes tingimustes sporditegemise maksimaalse tulemuse?

Ellipsoidtrenažööril on spetsiaalsed platvormid jalgadele ja hoovad käte jaoks. Jalad liiguvad mööda ellipsit, selles siis ka seadme nimetus. Käed liiguvad edasi-tagasi nagu tavalise kõndimise puhul. Loomulikult sooritatakse kõiki liigutusi vastavaid koormusi rakendades.

Kes peaks tegema valiku ellipsi kasuks?

  • Need, keda vaevavad liigesevalud ja kellel on vastunäidustatud jooksmisel vältimatu löökkoormus. Platvormid liiguvad sujuvalt, löögimomente ei teki.
  • Ellipsoidtrenažöör on täielikult mehhaaniline seade, mis nõuab minimaalset pingutust ega kujuta endast ohtu ka pisikestele uudishimulikele maailmaavastajatele. Kodus, kus on väikeseid lapsi, tuleks eelistada just ellipsoidtrenažööri.
  • Te ei kuluta trenažööri kasutamisel elktrivoolu.
  • Ülekaalulisetel inimestel on jooksmine sageli südame ja liigeste ülekoormamise vältimiseks vastunäidustatud. Paksudele on ellips ideaalne valik.
  • Teile lihtsalt ei meeldi joosta.

Ellipsoidtrenažööri eelised

Ellips kujutab endast stepperi, velotrenažööri ja jooksuraja hübriidi. Ellipsil sooritatavad liigutused sarnanevad suusatamisele. Aktiivselt kuid sujuvalt koormatakse jalalihaseid, töötavad ka käte, kõhu, rinna ja õlavöötme lihasegrupid. Ellipsoidtrenažööri „produktiivsematesse“ mudelitesse on paigutatud ka arvuti, mis jälgib pulssi ja arvestab treeningu käigus kulutatud kilokaloreid. Koormuse võite reguleerida just teile sobivaks.

Ravivõimlemise spetsialistid on seisukohal, et ellipsid on eriti sobivad iseseisvaks koduseks treenimiseks. Nende kasutamisel ei ole peaaegu mingeid vastunäidustusi, kuid nad pakuvad üheaegselt nii füüsilise jõu rakendamise, südame koormuse treenimise ja tõhusa rasvapõletuse võimalust.

See, millise koduse trenažööri otsustate valida, oleneb täielikult teist ja teie eelistustest. Tuleb siiski meeles pidada, et nii jooksurajal kui ellipsil treenimine peaks olema pidev protsess, sest ainult regulaarne füüsiline koormus tagab soovitud ja märgatava tulemuse.